donderdag 7 februari 2013

Gehaakte hoes voor poef (houten) 1

Mooi maar ook een beetje saai naar mijn normen dus de haakpen opgenomen. En er in gevlogen want ik heb er zo drie eh.

De eerste kubus heb ik gehaakt met granny's die ik uit het boekje "250 haakwerksteken van Marie Claire idées" heb gehaald. Zie hieronder voor de haakbeschrijving.

 


 Haakbeschrijving :

8 lossen opzetten en sluiten tot een ring met een halve vaste.

Toer 1 : 3 lossen voor het eerste stokje en 15 stk in de ring haken en sluiten met een halve vaste =16 stokjes.

Toer 2 : 3 lossen voor het eerste stokje, 2 lossen en 1 stk in dezelfde steek, 1 stk overslaan
*1 stk, 2 l en 1 stk in de volgende steek*
Herhaal * * 7 keer en sluit met een halve vaste.

Toer 3 : 1 halve vaste in de eerste boog van 2 steken van de vorige toer, 3 lossen voor het eerste stk, 1 stk, 2 lossen en 2 stk in de boog met 2 steken, 1 vaste tussen 2 stk.
*2stk, 2 l en 2 stk in de volgende boog met 2 steken, 1 v tussen 2 stk*
 Herhaal * * 7 keer en sluit met een halve vaste.

Toer 4 : 2 halve vasten in de eerste boog van 2 steken van de vorige toer, 3 l voor het eerste stk, 1 stk, 4 l en 2 stk in de boog met 2 steken.
*4 l, 2 v in de vlg boog met 2 steken, 4 l, 2stk, 4 l en 2 stk in de vlg boog met 2 steken*
herhaal* * 3 keer.
eindig met 4 l, 2 v in de vlg boog met 2 steken, 4 l, 1 hv in de 3de losse, 2 v in de vlg boog met 2 steken, 4 l, en sluiten met een hv.

Toer 5 : 2 l voor het * 1ste half stokje op het stk, 1 hst op het volg stk, 6 hst. in de volgende boog met 4 steken, 1 hstk op elk van de volg.2 v, 3 hstk in de volg. boog met 4 steken.*
herhaal * * 4 keer en sluit met een halve v.

Toer 6 : haak rondom vasten. Ik doe dit sowieso altijd omdat ik de granny's dan gemakkelijker aan elkaar kan zetten.
  
Kubus 2 volgt morgen!

PIXIE

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...