dinsdag 22 januari 2013

Gehaakt geldbeursje!


Soms zie ik ergens op een onbewaakt moment iets dat mijn aandacht heel eventjes vangt maar dat ik toch niet bewust in mij opneem. Dat sla ik dan op in mijn archiefkamertje in mijn achterhoofd. Afgelopen weekend zag ik bij ons in het dorp in het wolwinkeltje een geldbeugelgeraamte of hoe noem je zoiets en floesjjjjj , een opgeslagen beeld van een beursje kwam vanuit mijn achterkamer naar voor gegaloppeerd.

"Neem mij mee" schreeuwde het en kopen...dat doe ik dan natuurlijk altijd. Ah ja, nooit die befaamde vrouwelijke intuitie negeren (ook al ben jij de enige die dat stemmetje blijkbaar hoort )

Voor alle duidelijkheid. Ik vind nooit het warme water uit. Volgens mij bestaat alles al in crochetland, ook al weet ik het niet en denk ik soms iets nieuws te maken om het daarna tegen te komen. Heb deze keer op mijn gevoel gehaakt - zonder patroon -

Maar goed, ik wijk af.
Ik dacht dat dus effe te piepen op een dag, zo een geldbeugeltje.
Gezellig in de loveseat (weliswaar op mijn eentje maar bon), haardvuur aan, dwarrelende sneeuwvlokjes buiten, poes aan mijn voeten en lekker warm onder een zelf gehaakte plaid. Tasje thee en het obligate stuk chocola. Romantisch nietwaar?
maar wacht...

Ik begon...
- met een te kleine haaknaald, och niks aan de hand, kan gebeuren.
- met een grotere dan maar en die was prima maar dan had ik te weinig beginlossen gehaakt, zodat de ring te klein was.
- opnieuw dus maar oei misschien liggen die pufjes toch wat te dicht opeen.
- opnieuw maar met lossen tussen de pufjes, neen dat geeft te grote gaten en dat trekt op niks.
- weer opnieuw, maar het geheel was te klein voor de geldbeugel en met een ronde extra was het te groot!
- weer opnieuw begonnen met een nog grotere haaknaald en dan klopte het wel.
- niet zo een evidente steek dus regelmatig eentje uittrekken.
- de 2 stukken in elkaar naaien, mijn draden in de knoop ( vraag me niet hoe ik dat voor mekaar gekregen heb)
- het stofje erin zetten, geen probleem alleen weigerde mijn stikmachien op dat moment alle medewerking en kon ik het met de hand innaaien. Pfffffff.
- dan alles in het beugeltje naaien oh help, mijn naald waar mijn haakdraad doorgaat gaat niet door de gaatjes van de beugel en de naald die er wel doorgaat daar gaat mijn haakdraad dan weer niet in.
Aaaarrrrrgggghhhhhhhhh...
- dan klopte de afmeting niet en moest ik het eerst aan de zijkanten verder toenaaien

dan heb ik het in een hoek gedropt en gezegd "foert , tot morgen".

en morgen is vandaag. Klaar. En dan is dat nog zoiets kleins ook! Maar voor mij des te mooier omdat er zo een gewroet achter zit nietwaar?
Een les : Misschien toch maar niet meer op mijn gevoel haken. En nederig een patroontje zoeken.


PIXIE

1 opmerking:

  1. Toch goed gelukt, zo te zien!
    Heb je zin om weer een creatie te komen showen, doe dat dan gerust op ikblogjijblogt, elke maandag!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...